Recensies

 

Anderen benoemen in Igor: creativiteit, gevoel voor humor, soepele presentatie, heldere dictie en lef.

“Jouw perspectief op de revalidatiepraktijk heeft me aan het denken gezet.”
(Vanessa Mommers, strategisch adviseur, 4 september 2022)

“…de geestig beeldende, bloedwarm zingende bariton Igor Bogaert.”
(Carmina Burana van Carl Orff in Oegstgeest, Leidsch Dagblad, 20 mei 2019)

“Jullie zijn véél leuker dan Boer Zoekt Vrouw!”
(een bezoeker van liedrecital ‘Een Ode aan het Liederlijk Leven’ in congrescentrum ’t Veerhuis te Nieuwegein, 25 november 2018)

“…zong liedzanger Igor Bogaert onder leiding van pianist Jan Willem Nelleke klassieke muziek, maar ook ondeugende en humoristische liederen. Zij bleken echte professionals en niet de eerste de beste”
(Theaterhoppen in Woudrichem, Altena nieuws, 8 november 2018)

“De uitvoerenden, bariton Igor Bogaert en pianist Jan Willem Nelleke, konden rekenen op groot enthousiasme”
(Een Ode aan het Liederlijk Leven in sociëteit de Vereeniging te Haarlem, 10 januari 2017, Haarlems Dagblad)

“ Igor Bogaert, die alle bas-aria’s en de kleine rollen, zoals Judas en Pilatus voor zijn rekening nam, was ronduit indrukwekkend. Hij was woord voor woord te verstaan en hij bleek door een gepassioneerde benadering in staat de luisteraars de wereld van alledag te doen vergeten.”
(Mattheus Passion van Bach, IJmuider Courant 11-3-2005)

“…haar devote echtgenoot Procolo werd heerlijk omhooggevallen gespeeld door Igor Bogaert…”
(Viva la Mamma van Donizetti, Trouw 14-10-2005)

“Igor Bogaert…zette een overtuigende profeet neer. Met zijn imponerende basgeluid vertolkte hij de geplaagde, twijfelende en volhoudende Godsgezant”
(Elias van Mendelssohn, IJmuider Courant 17-10-2005)

“Bogaert… weet zijn publiek met charmant spel en humor voor zich te winnen. Hij bezit een prachtige stem, met genoeg flexibiliteit voor de meest uiteenlopende rollen”
(Operaconcert, Noord Hollands Dagblad 7-3-2005)

“… de bariton Igor Bogaert… zijn timbre, articulatie en inlevingsvermogen waren indrukwekkend mooi en integer…”
(Dettinger Te Deum van Handel, Leids Dagblad 23-5-2003)

“De solisten… en de bas Igor Bogaert voorop, zingen vol overgave en weten de lieflijke melancholie, maar ook de soms fel oplaaiende dramatiek van het werk optimaal weer te geven”
(Stabat Mater van Haydn, De Gelderlander 14-4-2003)

“met name de solo’s van … bas Igor Bogaert klonken erg mooi en muzikaal”
(Messiah van Handel, Eindhovens Dagblad 10-12-2002)